Saturday, August 7, 2010

Cateva ore in Taormina

Acum doi ani, aflandu-ne pentru o saptamana in Malta si stiind ca de acolo se fac excursii de o zi in Sicilia, ne-am gandit ca fiind atat de aproape de ea, n-ar strica sa mergem. Excursia, cumparata la o agentie din Malta, am facut-o cu catamaranul de mare viteza "Maria Dolores", care, cu exceptia capitanului, avea un echipaj in intregime romanesc! Traversarea a durat 100 de minute.
La Pozzalo ne-am urcam într-unul din cele 4 autocare care ii asteptau pe turistii veniti din Malta. Repartizarea ne-a fost anuntata de pe vas, in functie de limba pentru care am optat (engleza). Ghida noastra a fost Barbara si sofer - cum altfel in Sicilia? - Pepe Corleone!

Dupa ce am luat micul dejun aproape de plaja din Pozzalo, am plecat spre Taormina, primul nostru obiectiv, unde urma sa stam doua ore şi jumatate. Stiu, stiu - Numai atat? o sa va intrebati. Da, si noua ne-a parut rau, mai ales dupa ce am vazut ce am vazut. Una e sa vezi acasa, pe internet si alta sa fii acolo si sa simti atmosfera locului! Dar asta este dezavantajul excursiilor "impachetate", adica in grup! (nu am nimic impotriva lor; pentru multi este o solutie ideala, comoda, dar noi vrem sa fim independenti, sa facem si sa vedem ce vrem noi, nu ce scrie in program; uneori insa alegerea este intre a merge "impachetat" sau a nu merge deloc si atunci...) Daca eram de capul nostru, stateam cat vroiam dar...plateam! Caci Taormina este un oras scump. Hotelurile si restaurantele practica preturi teribil de mari, mai ales pentru buzunare romanesti dar asta nu inseamna ca nu poti manca la o osteria-pizzeria ceva mai ieftin, sau sa profiti de oferta micilor magazine de langă Gradina Publica, care iti fac sandwich-uri cu marfa expusa: branza si sunca, la 1-2 euro. Se pare ca in lunile martie, aprilie si mai, in extrasezon, preturile sunt mai mici.

Wikipedia ne spune ca Taormina a fost colonie greceasca din anul 400 i.e.n. In al doilea razboi punic, a fost cucerita de romani, in 212 e.n. Acum, ea este cea mai importanta statiune din Sicilia si constituie obiectiv turistic inca din sec. al XIX-lea.

Aflata la 200 m altitudine, se catara pe pantele muntelui Tauro, deasupra golfului Spisone, care adaposteste asa-numita "mare a Taorminei". De fapt, este vorba despre Marea Ionica. Un funicular ne-ar putea duce pana la plaja, daca am avea timp.
in nori se vede vf. Etna
Ajunsi la Taormina, autocarul ramane intr-una dintre cele doua parcari mari, situate aproximativ "sub" centrul orasului. De acolo, un autobuz te transporta gratis, "sus", adica chiar in centru. De aici, am fost liberi sa facem ce dorim, fiecare.
aici te lasa autobuzul gratuit

Fata de timpul scurt pe care il avem la dispozitie, planul "de bataie" nu e greu de facut. Hotaram sa vedem Teatrul grec, Gradina Publica si sa ne plimbam pe Corso Umbertto. Ca de obicei, mi-am facut lectia acasa, pe internet si cu ghidurile aferente.

Mergem mai intai la Teatrul Grec. Constructia initiala, a grecilor, data din sec. al III-lea i.e.n. Varianta care se vede astazi este de fapt o reconstructie (in ruine acum) a teatrului de catre romani , executata in sec. al II-lea e.n. El are un diametru de 109 m, ceea ce il face al doilea ca marime din Sicilia.
in drum spre teatru, aer mediteranean
Ne intoarcem pe o straduta cu multe magazine de suveniruri, spre Corso Umbertto. Vitrinele sunt pline de ceramica locala si, fiind mare amatoare, nu am putut sa nu fotografiez.

Acel omulet cu trei picioare este Trinakria, simbolul Siciliei. In sec. VII-VIII i.e.n. grecii au descoperit o noua insula, care avea trei promontorii si de aceea au numit-o Trinakria, adica "taramul cu trei picioare". Simbolul reprezinta acest taram dar mai are si Capul Medusei, personaj mitologic grecesc, cu serpi in loc de par si 3 spice de grau, aluzie la faptul ca, in timpul romanilor, Sicilia era "granarul Italiei".

Parcurgem o parte din Corso Umberto, uitandu-ne in graba la magazinele de anticariat, care si-au scos comorile in strada.
Apoi o luam pe o straduta laterala, pe langa niste trattorii, spre Gradina Publica sau Gradina Trevelyan. Se numeste asa dupa o englezoaica, Florence Trevelyan-Cacciola, care avea aici o gradina privata.
Gradina este un loc placut de relaxare si de refugiu, cu plante exotice, pavilioane de caramida, un bar si o terasa, care ofera o frumoasa priveliste, atat spre Etna cat si spre mare.
Inapoi pe Corso, il strabatem pe toata lungimea sa, pana ajungem la o terasa care ofera si ea o priveliste spre alt colt de mare. Aici se afla si Biserica San Pancrazio, dedicata patronului Taorminei. Piata e plina de oameni, de pictori si cantareti, de vanzatori de suveniruri.
San Pancrazio
Repede inapoi, pe corso-ul aglomerat, spre autobuz si autocar. Cu coada ochiului vad, in dreapta si in stanga, stradute atragatoare...Dar timpul ne preseaza. Mai avem timp sa mancam cate o felie de pizza si sa bem, impreuna, o bere - 7 euro. Plecam spre Etna!

curioasele!

ati mai vazut asa lamai?

In afara de varianta asta, la Taormina mai puteti ajunge:
  • zburand pana la Catania si de acolo cu autobuzul sau o masina inchiriata;
  • cu ferry, prin Messina; de acolo, pe A18, 30 de minute de condus;
  • cu trenul, Taormina aflandu-se intre Catania si Messina; linia este deservita si de Roma.

6 comments:

Aliceee Traveler said...

Foarte frumos! Mi-am trecut pe lista fiindca am in plan si Sicilia candva ....

Traveling Hawk said...

Taormina e un loc minunat plin de exuberanta si culoare. Pacat ca e asa scump de stat acolo. Sunt multi englezi, mai ales, care si-au cumparat case acolo si asta a facut sa creasca preturile, ca peste tot unde se intampla acest fenomen.

VertAnge said...

Foarte frumos! Pana si ceramica e vesela :)

Traveling Hawk said...

Drept pentru care nu am rezistat si am cumparat doua farfurii, care impreuna cu lampa de petrol din ceramica de la Obidos (Portugalia) si vasul pe care nu stiu cum sa-l numesc, din Malta, fac un colt foarte frumos :)

VertAnge said...

:) Te inteleg perfect. Eu ii aduc cadou mamei, care mai are putin si-si deschide muzeu, la cat e de pasioanata, dar cand gasesc ceva mai deosebit mai cumpar si pentru mine, desi mie imi plac mai mult obiectele din sticla.

Traveling Hawk said...

Atunci du-te in Malta. Am vazut acolo o expozitie cu obiecte din sticla foarte frumoasa.