Sunday, October 17, 2010

Turul insulei Corfu

Pe fiecare insula greceasca se ofera un tur al insulei. Imi place sa le fac pentru ca, desi turistul este mereu manat din urma de catre ghid si nu prea are timp sa guste pe indelete ceea ce ii place (la propriu si la figurat), imi pot face o idee despre ceea ce as vrea sa vad pe acea insula, singura. Cu alte cuvinte, imi pot face un "plan de bataie", altfel decat cel facut de acasa, citind din ghiduri si de pe internet (forumuri, bloguri si alte surse). Insula Corfu nu a facut nici ea exceptie de la regula. Voi povesti aici ceea ce mi-a placut cel mai mult in acest tur: vizita de la Achilleion si Paleokastritsa.

Dupa ce am trecut prin Kerkyra (partea noua a orasului) ne-am indreptat spre Gastouris, la cca. 8 km, sa vedem Achilleionul, resedinta de vara a imparatesei Elisabeta de Austria, mai cunoscuta de noi sub numele de Sissi. Spre deosebire de austrieci, care au o adevarata slabiciune pentru ea, grecii nu o prea iubesc pe Sissi si nici nu vorbesc prea frumos despre ea...Ahilleionul, inspirat de anticul erou Achille, preferatul lui Sissi, ofera pentru turistii grabiti o tura printr-un parc frumos impodobit cu statui si care are cateva privelisti deosebite spre mare. Urmeaza apoi si o vizita foarte scurta, in cateva camere - destul de modeste - de la parterul vilei. O statuie a imparatesei te intampina la intrarea in vila. Constructia resedintei s-a desfasurat intre 1890-1891 si a fost inchinata fiului sau Rudolf, mort in mod misterios la Mayerling, in 1889. Dupa ce imparateasa a fost asasinata, vila a fost cumparata de imparatul Germaniei, Wilhelm al II-lea.

De la Achilleion ne indreptam spre Paleokastritsa pe o sosea din interiorul insulei. E ingusta si soferii trebuie sa respecte regulile de acordare a prioritatii: in Corfu autocarele au intotdeauna prioritate! Trecem prin nesfarsite livezi de maslini si printre alei de chiparosi. Trecem pe langa Pelekas, un sat cocotat pitoresc pe un varf de deal. Satele par inundate de leandrii, bougainvillea si luleaua turcului, in culori aprinse, vesele. Lamai si portocali sunt pretutindeni.

Ajunsi la Paleokastritsa mergem direct in port, unde cei care doresc se pot plimba cu vaporase cu fund de sticla (7 euro). Poti vedea din larg cele cinci plaje ale statiunii, care se catara, in terase, pe dealurile abrupte din jur. In general, partea vestica a insulei este mult mai spectaculoasa, muntele pravalindu-se direct in mare. Vizitam manastirea Theotokos si mancam la pitoreasca taverna Limani, langa port. Plecam apoi spre punctul numit Bella Vista, de unde admiram Paleokastritsa de sus. Cu siguranta are asezarea cea mai frumoasa de pe insula Corfu!
 Taverna Limani
 Manastirea Theotokos
 in curtea manastirii
Ca sa ajungem sus, trecem prin satul Lakones a carui strada este atat de ingusta incat se circula pe baza de semafor, pe un singur sens. Chiar si asa, pe case se vede urma oglinzilor de la autocare...La Bella Vista este o cofetarie cu terasa, unde se poate bea o cafea sau un suc, se poate manca o inghetata sau o prajitura, in timp ce admiri golfurile din Paleokastritsa sau te uiti cu invidie la cei care fac baie in piscina suspendata deasupra acestor frumuseti. Cu siguranta Paleokastritsa are asezarea cea mai frumoasa de pe insula!
Ne intoarcem acasa prin Sidari, unde facem o mica oprire pentru a vedea celebrul Canal d'Amour. Legenda spune ca perechile care se scalda impreuna aici, raman impreuna toata viata. privitori erau multi dar amatori de baie, mai putini. Sa insemna asta ca pentru unii "toata viata" e prea mult?

Daca vi-a placut ce ati vazut, turul insulei costa 28 de euro, doar transport si ghid. Poate mergeti si voi.

13 comments:

VertAnge said...

Mi-au inseninat ziua inca de dimineata fotografiile acestea frumoase.

Traveling Hawk said...

Multumesc, vertAnge! Asta si era scopul :) Paleokastritsa e atat de frumoasa, incat incanta pe oricine, chiar pe cei mai cusurgii turisti.

Teuvo Vehkalahti said...

Very thanks you visit and thanks yours comments Teuvon images blog.
You blog photo very nice, I like very much.

Teuvo
Finland

Thank you, Teuvo.

Daliana Pacuraru said...

Da, am stat in Paleokastritsa in septembrie... un loc extraordinar intr-adevar! Am facut tot ce se putea face pe insula asta, numai ca timp de o saptamana a plouat fara pauza: frig, ceata....
Asa ca am traversat Grecia inapoi pe Egnatia Odos si am oprit in Thasos o vreme...

aici poti vedea cateva fotografii din Grecia de anul asta:

Multumesc si o saptamana frumoasa!
Am inteles bine ca urmatoarea ta destinatie este India?

Traveling Hawk said...

Am vazut chiar acum postarile din Grecia si ti-am lasat niste comments. Multumesc ca te uiti pe aici...

Da, plecam in India in decembrie, in Rajahstan.

VP said...

An interesting reportage, for what I have understood using the automatic translator. Great images of a beautiful place.

joo said...

I love your photos very much and the place looks awesome! Shame I can't understand much:(
Will be back here for sure!

Traveling Hawk said...

Thank you VP and Joo. You can use the automatic translator (which is not perfect, you know, far from that) to get at least an idea what it is about, and what my personal impressions are. But mainly looking at the pictures you can see the place at least :) Feel free to come again whenever you like.

dana said...

Si eu am o problema serioasa cu ghizii! Cel mai frumos mod de a intra in atmosfera e sa pleci in expeditie singur sau cu necunoscatori la fel ca tine :)

Traveling Hawk said...

:) sunt eu necunoascatoare (cum se intelege din text) sau trebuia virgula dupa necunoascatori ?! :)

Phivos Nicolaides said...

Excellent post by all means. Your pictures are wonderful!

Traveling Hawk said...

Thank you very much, Phivos!