Sunday, May 13, 2012

Arigato, Japonia! 13. Horyu-ji, Nara / Arigato, Japan! 13. Horyu-ji, Nara

 Horyu-ji or the Temple of the Flourishing Law is the first Japanese construction which entered under UNESCO protection since 1993. This is the oldest wooden Japanese construction. The temple had the oldest pagoda in the world (710) and the Middle Gate has the oldest Nio (celestial guardians) in Japan. 

I choose to visit this temple because it was constructed in 607 by Prince Shotoku, an interesting figure in the Japanese history. He helped spreading the Buddhist teachings in Japan by constructing 46 temples. A cult was born around him, considering him a reincarnation of a Bodhisattva of compassion. 

The gate we entered the temple is Nandai-mon but this is only a reconstruction done in 1438. The original gate is Chu-mon, erected in 607. Here you may see the Nio: Ungyoh, The Lord of the Darkness and Agyoh, The Lord of the Light.

The purification fountain (Chozuya) propose us an Earth Dragon (he is evolving from the soil, his tail is still inside), important for water purification. The dragon resembles the Chinese ones. The Asuka style of the 6-7 centuries is, in fact, a mixture of Chinese and Korean elements.

Kondo (The Main Hall) and the five stories pagoda, Gojunoto are the first constructions we saw in the first courtyard. A nice, old lantern is to be seen here too, as at Todai-ji. The sorin on the peak of the pagoda is wonderful. During the second world war this pagoda has been disassembled in order to protect it against the air raids, and it was reconstructed using the same materials.

The walk on the temple’s grounds suggested simplicity and harmony with the nature, so characteristic to the Japanese aesthetics.

Horyu-ji sau Templul Legii Infloritoare este prima constructie din Japonia care a intrat sub patronaj UNESCO, in 1993. In acelasi timp, este cea mai veche constructie din lemn, din Japonia, din care s-au pastrat parti intacte pana in zilele noastre, iar Gojunoto este cea mai veche pagoda din lume (710). Am ales sa vizitez acest templu pentru ca el a fost construit in anul 607 de catre Printul Shotoku, un personaj interesant in istoria Japoniei. El a construit inca 46 de temple, facilitand astfel raspandirea Budhismului in tara sa. In jurul Printului Shotoku a luat nastere un adevarat cult, care vedea in el o reincarnare a lui Kannon, o zeitate a compasiunii. Datorita acestui cult, Horyu-ji a strabatut secolele pana la noi.

Pe drumul spre templu, trecem mai intai pe langa resedinte ale calugarilor.
 sediul central al calugarilor
Nandai-mon, prima poarta pe sub care trecem este o reconstructie din 1438, cea cu adevarat originala fiind Poarta Mijlocie, Chu-mon, ridicata in 607. Aceasta este o constructie caracteristica perioadei Asuka, secolele 7-8. Se sprijina pe 5 stalpi in loc de doi, ca la portile din perioadele urmatoare. Prin partea stanga circulau credinciosii, iar prin dreapta plecau cei morti spre paradis.
privind din Nandai-mon spre Chu-mon
Chu-mon
 detaliu
Chu-mon adaposteste si cei mai vechi Nio din Japonia (gardieni ceresti). Este vorba despre Ungyoh, Gardianul Intunericului, care simbolizeaza forta latenta si Agyoh, Gardianul Luminii, care simbolizeaza violenta.
 Ungyoh, Gardianul Intunericului
Agyoh, Gardianul Luminii
Chozuya, fantana de purificare, ne pune fata in fata cu un Dragon al Pamantului (se vede cum iese dintr-o crapatura, coada lui fiind inca inauntru) care are un rol mare in purificarea apei. El seamana cu un dragon chinezesc.
Chozuya
parte a ritualului de purificare
Purificarea se face foarte simplu: se ia apa intr-un caus - dar din cea curgatoare, nu cea care stagneaza in bazin - si se toarna mai intai peste mana dreapta, apoi peste cea stanga. La urma, se ia din causul palmei o inghititura de apa cu care doar se clateste gura (nu se bea), apoi se scuipa jos, intr-un sant de scurgere. Asa, acum esti pregatit sa intri pe taramul sacru!

In curtea interioara in care pasim se afla Kondo, sala principala, care expune obiecte din secolul al 6-lea si pagoda cu 5 etaje (32 m inaltime), Gojunoto. La ambele se remarca un amestec de stiluri arhitecturale din estul si nordul Chinei, precum si din Coreea, in special din Baekje, spun specialistii. Acestea din urma se refera la svastica stilizata si la V-urile inversate de la balustrada balconului. Dintre elementele decorative, caracterictic este dragonul care urca sau care coboara.
Kondo si Gojunoto
Gojunoto
sorin-ul care impodobeste varful pagodei
dragonul care coboara
Gojunoto si sakura
In timpul celui de-al doilea razboi mondial, pentru a proteja pagoda de raidurile aeriene, aceasta a fost dezasamblata si apoi reconstruita din aceleasi materiale.

Exista si aici o lanterna valoroasa, ca si la Todai-ji.
Plimbarea prin incinta acestui templu mare, cu multe alte cladiri, imi da ocazia sa surprind detalii care sugereaza grija pentru estetic si simplitate, fara a uita comuniunea cu natura ilustrata de orice templu japonez.








12 comments:

Filip and Kristel said...

You seem to be visiting the same places as me in Nara. Top photos.

Greetings,
Filip

Liliana said...

Ambii gardieni sunt urâți / înfricoșători cumva.

Altfel, mi-au plăcut uniformele de la școală, îmi pare rău că noi nu le mai avem ...

Traveling Hawk said...

Do I, Filip? That's great! Thanks for the appreciation.

Traveling Hawk said...

Asa si trebuie sa fie, Liliana, ca sa sperie spiritele rele si hotii si sa-i tina departe de templu!

黄清华 Wong Ching Wah said...

So much art ...

Traveling Hawk said...

Thanks for the visit, Wong!

DANI said...

Ai vazut o multime de temple. Si numai privind la fotografiile tale se simte linistea ...

LifeRamblings said...

there's so much beauty in one place. Nara looks awesomely beautiful.

Traveling Hawk said...

Asta a fost obiectivul meu principal in Kyoto si in jurul sau, Dani. Japonia (mai) moderna am cautat-o la Osaka.

Traveling Hawk said...

It is beautiful, Life Ramblings, and also much smaller and more peaceful than Kyoto.

Helma said...

That is already an old temple as it was built in 607! Croeg I wonder why the Buddha (photo nr 7) looks so angry, I understand something or not?

Beautiful also that purification fountain. Very nicely depicted.

Greetings, Helma

Traveling Hawk said...

Dear Helma, no. 7 and 8 are not Buddha's images. They are Nio, the Celestial Guardians. One is the master of the darkness, the other the master of the light. He is red as he represents violence. They stay always at the entrance of a temple to guard it against evil and bed spirits.